INTERESSANTE INFORMATIE





 

Ieder mens is een lopende paradox 

13 november 2017

Heb je je weleens afgevraagd waarom alle mensen die je goed kent eigenlijk een beetje raar lijken? En dat de enige mensen die normaal lijken, de mensen zijn die je niet goed kent? Dat komt omdat we allemaal een of meerdere kanten hebben die we niet graag laten zien aan de buitenwereld of wellicht niet eens kennen van onszelf. Kanten die we minder mooi vinden en die wellicht ook minder mooi zijn in een bepaalde context. Als een ander je niet zo goed kent, lukt het best om die kant verborgen te houden. Dit kost veel energie en is vermoeiend. 

Als mens maak je verbinding met anderen vanuit een heelheid. Accepteren dat je opgebouwd bent uit verschillende en soms ogenschijnlijk tegenstrijdige kwaliteiten, deze omarmen en de confrontatie aangaan om ze als een geheel te laten samenwerken maakt het mogelijk om relaties aan te gaan vanuit een consistent en consequent gevoel.

In mijn praktijk zie ik dat de meest succesvolle en gelukkige mensen, de mensen zijn die uiteenlopende kwaliteiten kunnen verenigen en deze in de praktijk inzetten. Dit kunnen ze omdat ze nuttig gebruik maken van de paradoxen in zichzelf. Ze omarmen de ogenschijnlijk tegenstrijdige kwaliteiten in zichzelf en benutten deze naar gelang de omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan een nauwgezette en planmatige vrouw die na het verdwijnen van haar baan als manager binnen de financiële sector een creatieve onderneemster wordt en succesvol is in de kledingbranche.

Hoewel we als mens doorgaans slecht in staat zijn om paradoxen en tegenstrijdigheden te hanteren, schuilen in ieder van ons tegengestelde kwaliteiten. Voorbeelden zijn een gestructureerde creatieveling, een associatieve doorzetter of een georganiseerde chaoot. De uitdaging ligt in het accepteren en verbinden van deze uitersten. Want In onze maatschappij zijn wij gericht op direct resultaat en houden we niet van tegenslagen. Om paradoxen te leren hanteren en benutten, moet je fouten durven maken. Leren van tegenslag is essentieel voor het integreren van de uiteenlopende kanten binnen jezelf.

Bedenk dat de weg naar succes die we uitstippelen niet recht omhoog is. Daar zitten onverwachte hoeken in. Serendipiteit, of te wel iets onderweg vinden of ontdekken terwijl je op zoek was naar iets anders, is een verschijnsel dat nauw samen gaat met de paradoxen in ons als mens. Open staan voor het onverwachte en daarmee omgaan zoals het zich op dat moment aandient, helpt ons om successen te behalen en resultaten neer te zetten. Als je wendbaar en veerkrachtig bent, kun je met iedere storm meebewegen.

Hoe kunnen we uitersten van onszelf samen laten werken en ten dienste laten staan aan ons geluk en succes? Daar zijn de volgende drie manieren voor:

Accepteren

Door te aanvaarden dat we een lopende paradox zijn! Accepteer dat je niet altijd even consequent bent en dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag in een bepaalde situatie. Je hebt een breed palet aan gedragingen om uit te kiezen en het is aan jou welk gedrag je inzet. Patronen kun je doorbreken en je wordt niet beperkt door eenzijdigheid.

Van je fouten leren

Neem de verantwoordelijkheid te kunnen kiezen uit het brede palet aan gedragingen. Al dan niet middels het maken van fouten en de correctie ervan. Er is geen enkel persoon zonder fouten, maar wel mensen die niet leren van hun fouten en ze keer op keer herhalen. Deze mensen maken te weinig gebruik van hun eigen waardevolle paradoxen om andere oplossingen te vinden voor uitdagingen en worden telkens opnieuw geconfronteerd met deze uitdagingen.

(Zelf)compassie

(Zelf)compassie te leren hebben. Door te vergeven, geef je jezelf de kans om opnieuw te beginnen. Er is niets mooiers dan opnieuw te mogen beginnen, maar de angst voor het nieuwe overschaduwt vaak het plezier ervan. Net zoals trots een schaduw werpt op het vermogen om te leren. Zelfcompassie en compassie voor je omgeving en voor anderen die fouten maken, maakt het mogelijk om kansen te zien in plaats van beperkt te worden door emoties. Het maakt het mogelijk om jezelf en de ander als mens te zien en niet als een ‘foutenmaker’.

Kortom: wees blij dat je een georganiseerde chaoot bent, een kwetsbare sterke of een hartelijk betonblok! Het mooie is dat als je zelf het brede spectrum accepteert dat jij bent, je mensen, ideeën en situaties aantrekt die dat ook zijn. En dit schept meer kansen. Tegenslagen horen bij het leven, maar je vindt iedere keer een (nieuwe of andere) weg en je groeit er steeds van.

En dat is precies wat je gelukkiger maakt!

Op 23 januari 2018 zal een bijzondere masterclass plaatsvinden "De Kracht van Paradoxen in Leiderschap". Wil je meer informatie hierover, ga dan naar http://www.balabanova.nl/?p=masterclass en schrijf je snel in. Er is een beperkt aantal plaatsen. 

 





Interview Financieel Dagblad, 7 januari 2017



Nieuwjaarswens 2017



Nieuwjaarswens 2016



Daniella Balabanova, Beste Zaanse Zakenvrouw 2015

Daniella-Balabanova

http://www.zaanbusiness.nl/2014/daniella-balabanova-beste-zaanse-zakenvrouw-2015-zonder-personeel/

Op 25 maart vonden voor de zesde keer de verkiezingen voor de eervolle titel Beste Zaanse zakenvrouw 2015. Twee prijzen werden toegekend: de juryprijs en de publieksprijs.  

In de categorie Beste Zaanse Zakenvrouw 2015 zonder personeel, won Daniella Balabanova, eigenaar van Balabanova B.V. Individuele & Organisatie Ontwikkeling. Zij ontving zowel de jury- als de publieksprijs.

Daniella Balabanova is eigenaar van Balabanova BV en begeleidt en coacht besturen, ondernemers, leidinggevenden, professionals, teams en afdelingen bij verander- en ontwikkelingstrajecten. Thema’s als Persoonlijk Leiderschap en Samenwerkend Ondernemerschap staan daarbij centraal. Balabanova rondde meerdere studies af, waaronder Psychologie aan de Rijksuniversiteit Leiden en Executive MBA aan de Business Universiteit Nyenrode. Ze was werkzaam bij verschillende werkgevers en volgde in 2011 haar passie met de oprichting van haar eigen bedrijf. Sindsdien weet zij op professionele wijze vakkennis, zakelijk instinct, (regionaal, landelijk en internationaal) ondernemerschap en een strakke bedrijfsvoering te combineren met een warme sociale opstelling en een betrokken en bezielde blik op de wereld. Al deze ingrediënten hebben geleid tot bovenstaande welverdiende en eervolle titel. Blijkbaar levert haar bijdrage veel duurzaam tevreden opdrachtgevers op, want klanten stemden massaal op haar als Beste Zaanse Zakenvrouw 2015.

Oordeel jury

De jury oordeelde: “Daniella Balabanova maakt dromen waar door haar professionaliteit, oprechte aandacht voor haar klanten en zakelijkheid. Er zijn veel dienstverleners die zich op papier vergelijkbaar presenteren, maar Daniella onderscheidt zich doordat zij een aantoonbare ontwikkeling kan laten zien bij haar klanten.”

Balabanova: “Ik ben enorm dankbaar dat ik beide prijzen heb gewonnen. Het winnen van de verkiezing geeft mij als vakvrouw en ondernemer een breder podium en erkenning dat ik mijn gave en passie op de juiste wijze inzet.” Balabanova werkt voor grote en midden grote organisaties zoals banken, gemeenten, ministeries, accountant- en advocatekantoren en tevens voor diverse mkb bedrijven. Als Beste Zaanse Zakenvrouw 2015, geeft Daniella Balabanova in mei en juni een reeks mini-symposia in het Kunstcentrum en bij ARTZaanstad. In juni geeft zij in De Bieb een lezing en in dezelfde maand treedt zij op als Keynote spreker bij een landelijke bijeenkomst van een grote organisatie met ruim 600 genodigden.



Nyenrode Business Universiteit

Breukelen,
26
March
2015

RED-Series: Best Zaandam Businesswoman of the Year 2015

The Return on Education of Daniella Balabanova

Daniella Balabanova has a background in Psychology and is owner of Balabanova B.V. She guides and coaches boards, entrepreneurs, leaders, professionals, teams and departments in change and development processes. The key themes in this are contributions to vitality, inspiration, wisdom and balance. Daniella is alumna of the Executive MBA at Nyenrode and talks in this RED-series about her Return on EDUCATION. She was voted 'Best Zaandam Businesswoman of the Year 2015'.

 

Meaningfulness

In my work, I guide organizations in change and development processes. I do this at the team level and on an individual basis. During my MBA, I learned a great deal about how business really function, and what the relationship is between processes, relationships and content. As a result, I understand which bottlenecks people in responsible positions face in their work, and can guide them with this. I believe in the connection between economic and social structures. This is the basis for meaningfulness, on which successful organizations build. It reveals opportunities to people, so that they dare to take on challenges and can develop themselves. During my MBA, I learned how I can help executives find the right balance between their social, emotional sides and business challenges. As a psychologist, I believe in the added value of business spirituality. I got confirmation of this at Nyenrode.

 

Social sciences in business context

My Executive MBA broadened my perspective in an exceptional way. I studied BUSINESS PROCESSES in depth and gained a great deal of knowledge about the way in which economic and social interests within organizations influence how the people who work there act. This was extremely valuable. Thanks to my MBA , I am able to link together my academic background in the social sciences to the broad economic and strategic context.

Sustainable relationships

The MBA at Nyenrode has awakened the businesswoman in me. My business instincts have been activated and I have gained insight into how I want to lead large projects, initially, and later on my OWN BUSINESS. What are my core values? What makes my company unique? These are questions I have found answers to. Key starting points for Balabanova are entrepreneurship, professionalism and tight business operations. But by far the most important is a long-term relationship with my customers. This ensures continuity and fits in perfectly with my own personality. It suits who I am.

Guiding people

Nyenrode enabled me to develop another side of myself. This is still of great value to my company, and my election as ‘Best Zaandam Businesswoman of the Year’ is one of the examples that illustrates this. I also acquired the right expertise to be able to guide my customers well. Whether it involves a change process for a team or an executive manager who has to take strategic decisions, I have enough knowledge and insight to be able to guide them. I therefore highly recommend Nyenrode to everyone who wants to develop themselves professionally, and who wants to look for connections between social and economic themes.

 

 

 

 

 

 



25 maart 2015

DANIELLA BALABANOVA BESTE ZAANSE ZAKENVROUW 2015

Met grote dankbaarheid en trots laat ik weten dat mij zowel de onderscheiding van de vakjury, als de publieksprijs zijn gegund! 

Dank voor jullie aanmoedigingen en waardevolle berichten.

Inmiddels aan de verkiezing veel aandacht geschonken door de media:

http://vnzp.nl/winnaars-beste-zaanse-zakenvrouw-2015/

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio/artikel/3953354/alleen-maar-winnaars-bij-verkiezing-zaanse-zakenvrouw-.aspx

http://deorkaan.nl/zaanse-zakenvrouwen-campagne-2015-zonder-personeel-daniella-balabanova-psycholoog-en-coach/#more-5922

UITREIKING VAN DE ONDERSCHEIDING DOOR DE BURGEMEESTER VAN ZAANSTAD, GEKE FABER:



6 januari 2015



1 juli 2014

Op 29 juni jl. werd een interview met Daniella Balabanova uitgezonden op RTL7 in het programma Ondernemend Nederland.
Het gesprek ging over de persoonlijke factoren die van invloed zijn op succes. Onderstaand kunt u het korte gesprek bekijken.  




28 april 2014

ONDERNEMER VAN DE DAG
interview in Wij Noord-Holland

Daniella Balabanova

(Balabanova Individuele & Organisatie Ontwikkeling, Zaandam)

Daniella Balabanova is geboren in Sofia opgegroeid in Wenen en vervolgens verhuist naar Nederland. Daniella begon haar eigen bedrijf Balabanova Individuele & Organisatie Ontwikkeling in Zaandam omdat ze een kans zag. Inmiddels is het een gezond bedrijf. Als tip voor andere ondernemers geeft Daniella aan dat het belangrijk is jezelf en je vakkennis vitaal te houden.

Opgegroeid in:

Als kind van een diplomate heb ik van kleins af aan veel gereisd. Ik ben geboren in Sofia, Bulgarije. Op mijn vijfde jaar is mijn moeder uitgezonden naar de ambassade van Bulgarije in Wenen, Oostenrijk. Later, op mijn 17de zijn we naar Nederland gekomen.

Op mijn 16e wist ik al precies wat ik wilde gaan studeren: Psychologie. In 1999 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit Leiden met twee afstudeerrichtingen op zak.

Het meest geleerd:

De grootste lessen leer ik tijdens de opvoeding van ons zoontje. De spiegel die een 5 jarige mij kan voorhouden is iets wat mij voorziet van veel inzichten over mijzelf. Het onder ogen zien van mijn eigen kwetsbaarheid, hiermee leren omgaan en er soms ook kracht van maken, zie ik als mijn grootste les. Een les die ik aan mijn klanten wil doorgeven.

Hiervoor gewerkt bij:

Mijn carrière is begonnen bij GGZ Delfland, waar ik stage liep in de context van mijn studie Psychologie. Na deze stage kreeg ik hier een baan aangeboden.

4 jaar later heb ik de overstap gemaakt naar het bedrijfsleven en ben ik aan de slag gegaan als assessmentpsycholoog, coach en trainer bij Human Capital Group, een gerenommeerd organisatieadvies bureau. In deze periode heb ik een bijzonder leerzame en inspirerende MBA opleiding aan de Business Universiteit Nyenrode afgerond.

Later ben ik verhuisd naar Noord Holland en heb ik een overstap gemaakt naar LTP Advies, waar ik als organisatieadviseur, programmamanager en (team)coach heb samengewerkt met een kleurrijk palet interessante klanten.

Belangrijkste inspiratiebron:

Hoewel het als een cliché klinkt, haal ik mijn inspiratie uit het leven zelf! Het feit dat ik iedere dag iets nieuws mag meemaken, nieuwe mensen tegenkom, mag genieten van wat ik heb en mag uitkijken naar wat er komt, geeft me inspiratie en motiveert me om mijn best te doen.

Natuurlijk weet ik wat pijn is en hoe verdriet en verlies voelen, maar dit maakt het mooie in het leven nog kostbaarder en geluk nog waardevoller. En groot geluk zit soms in de kleine dingen!

Voor welke ondernemer heeft u bewondering en waarom?

Richard Branson vind ik een uitzonderlijk voorbeeld van ondernemerschap. Hoe hij in staat is zijn creativiteit, moed, vindingrijkheid, het zien en pakken van kansen te combineren met zakelijk inzicht, het vermogen om de juiste mensen bij elkaar te brengen en hun talenten ruimte te geven, vind ik bewonderenswaardig.

Daarnaast besef ik dat zijn PR om dit beeld neer te zetten en te handhaven eveneens bewonderenswaardig is.

Bedrijf CV:

Balabanova BV Individuele & Organisatie Ontwikkeling is opgericht op 14 februari 2011 en houdt kantoor op Westzijde 33 te Zaandam.

Balabanova BV biedt individuele coaching (executive- & management-, loopbaan-, vitaliteitscoaching), teamcoaching en ondersteuning bij professionalisering in de vorm van intervisiebegeleiding, trainingen op maat en Management Development (MD) trajecten. Tevens adviseert Balabanova BV met betrekking tot het aannamebeleid, talentmanagement en teamsamenstelling. Voor grotere trajecten werkt Balabanova BV met een (vaste) groep professionele en hooggekwalificeerde collega's.

Waarom bent u met uw bedrijf gestart:

Op een ochtend, 2 januari 2011, werd ik wakker met in mijn hoofd hoe het logo van mijn bedrijf eruit moest zien, inclusief de gedachte erachter en de huiskleur. Toen werd de eerste bouwsteen van mijn bedrijf neergezet. Aan daadkracht ontbreekt het bij mij niet, dus op het moment dat de kans zich aandiende om ook daadwerkelijk van start te gaan, heb ik deze niet onbenut aan mij voorbij laten gaan.

Hoe komt u aan uw klanten?

Mijn vak is dusdanig persoonlijk dat mijn beste reclame mijn tevreden en geholpen klanten zijn, of het nu individuele klanten betreft of een organisatie. Als mensen tevreden zijn omdat ik voor hen van toegevoegde waarde ben, dan geven ze mijn naam door. Dit is mijn beste reclame.

 

“Mensen, relaties en dynamieken binnen organisaties vind ik zo boeiend dat het me energie geeft om mij te verdiepen in diens achtergronden, geschiedenis en mogelijkheden. Ik hoor vaak terug dat deze energie aanstekelijk is.”

 

Wat is uw meest succesvolle product/dienst en waarom?

Als ik in termen van succesfactoren spreek, dan is de wijze waarop ik mijn werk uitvoer mijn succesformule. Mijn werk is mijn hobby, waar ik mijn vak van gemaakt heb. Mensen, relaties en dynamieken binnen organisaties vind ik zo boeiend dat het me energie geeft om mij te verdiepen in diens achtergronden, geschiedenis en mogelijkheden. Ik hoor vaak terug dat deze energie aanstekelijk is. Het grootste compliment is als een persoon of groep mensen zich bereid toont/tonen - hoe moeilijk het soms ook is - zich open te stellen voor nieuwe ervaringen. Zo wordt een traject vaak een avontuurlijke ontdekkingsreis naar talenten, waarden, patronen, kwetsbaarheid en kracht.

Wat is uw laatste grote investering geweest?

Mijn grootste investering is mijn eigen ontwikkeling om van toegevoegde waarde voor anderen te kunnen zijn. Het gaat hierbij om de investering van aandacht, tijd en geld in het up-do-date houden van mijn kennis en vaardigheden. Tevens is het mijn professionele verantwoordelijkheid om mij persoonlijk te blijven ontwikkelen: om te kijken naar mijn eigen valkuilen, patronen en gewoonten die als kauwgom aan mijn gedrag plakken. Ook ik heb immers een 'ego', waar ik regelmatig over struikel en waar ik aan moet blijven werken.

Wat is uw laatste grote succes geweest?

Ik beschouw het feit dat ik in deze economisch zware tijd, een gezond bedrijf heb kunnen opbouwen waar ik trots op ben en met veel plezier werk als mijn grootste zakelijke succes.

En tegenvaller?

Raad, inzichten of hulp kan je niet onder dwang geven en helemaal niet mensen die niet bereid zijn om deze te ontvangen. Moeilijk en frustrerend vind ik het als ik zie dat iemand herhaaldelijk over dezelfde drempel struikelt, maar deze toch niet wil zien. Ik kan me dan zo machteloos voelen, maar dit is helaas soms part of the job. Er zijn nou eenmaal mensen die moeilijk van hun fouten leren. Frustrerend....ook voor hun omgeving waar ik in dat geval ook een onderdeel van ben.

Waar heeft u het laatste het meest fors op bezuinigd, en waarom?

Ik pas me snel aan en heb hierdoor niet hoeven bezuinigen.

Hoe kijkt u tegen de toekomst aan?

Met een open nieuwsgierigheid. Ik zie mezelf dit werk binnen mijn bedrijf doen tot aan mijn laatste adem, dus hoop ik dat ik lang vitaal blijf. Mijn ervaring, mits deze samen gaat met up to date kennis van de samenleving en de ontwikkelingen daarin, wordt met de dag waardevoller voor mezelf en anderen. Een mooi vooruitzicht!

Heeft u nog een tip voor andere ondernemers?

Houd jezelf en je vakkennis vitaal! Zorg voor je eigen inspiratie, blijf jezelf als persoon en als vakman of vakvrouw ontwikkelen, want alleen dan kan je de balans behouden tussen de zakelijke kant van je onderneming en de ziel van je zaak. En die ziel is waar mensen naar op zoek zijn. Het maakt niet uit of je tegelzetter bent of advocaat, ofwel of je product tastbaar is of je dienst kennis is. Stel je altijd twee vragen tegelijk: wat vind ik ervan en wat voel ik erbij. Kijk vervolgens vanuit de ogen van je klant en stel deze twee vragen nog eens, maar nu vanuit je klant over jouw dienst of product. Er is geen betere navigatie dan deze.

Momenteel bied ik een zeer inspirerende en vitaliserende masterclass aan: (HER)VIND JE ENERGIE. Deze geeft inzichten en praktische tools om in tijden van drukte en in complexe omstandigheden een bewuste energiebalans te kunnen behouden.

Voor meer informatie: http://www.balabanova.nl/?p=Masterclass (HER)VIND JE ENERGIE

Wil je het intervieuw in Wij Noord-Holland lezen: http://www.wijnoordholland.nl/index.php?cID=24370#.U4HvPD_CRlY


 



16 maart 2014

The Active Ingredients for Innovation

Daniel Goleman

This is obvious: organizations must innovate if they want to survive. Most businesses now have far more competitors than they did 10 or 20 years ago. What’s less obvious: How do we find those active ingredients necessary for sustaining continuous innovation?

Teresa Amabile, director of research in the Entrepreneurial Management Unit at Harvard Business School, spoke with me for my Leadership: A Master Class about the key components for a creative competitive edge.

“In order for any person to be creative, they must first have expertise in their domain - whether it’s art, mathematics, marketing, and so on. And that expertise depends on talent, which is something that is partly innate, but it also depends on education, work experience and professional development/on-the-job training. It also depends on mastering technical skills, and the ability to learn new things in an area.

There’s another kind of skill that’s very important: creative thinking. That includes the ability to take new perspectives on problems, the ability to look at things in a way that other people aren’t looking at them, to go out on a limb, and to take risks in some way.

This is actually related to both cognitive style and personality. Some people are naturally better able to do this, but it’s also something that you can learn. Creative thinking is a skill that you can build. You can enhance your ability to become more flexible, fluent and original in your thinking.

Also, you have to be skilled at working hard. I know it sounds mundane, but it’s a really important ingredient of creativity. You have to be able to persevere, sometimes under extreme difficulty. That’s a skill set that you need in order to be creative in any area.

You also need a certain set of psychological states. My original work looked at the connection between intrinsic motivation and creativity. That research discovered that people are most creative when they’re motivated primarily by the interest, enjoyment, satisfaction and challenge of the work itself, and not motivated primarily by external goals, external motivators or external pressures.”



1 januari 2014


 



24 september 2013

“It’s better to have a hole in your team than an asshole in your team!”

How I Hire: Focus On Personality

There is nothing more important for a business than hiring the right team. If you get the perfect mix of people working for your company, you have a far greater chance of success. However, the best person for the job doesn’t always walk right through your door.

The first thing to look for when searching for a great employee is somebody with a personality that fits with your company culture. Most skills can be learned, but it is difficult to train people on their personality. If you can find people who are fun, friendly, caring and love helping others, you are on to a winner.

Personality is the key. It is not something that always comes out in interview – people can be shy. But you have to trust your judgement. If you have got a slightly introverted person with a great personality, use your experience to pull it out of them. It is easier with an extrovert, but be wary of people becoming overexcited in the pressure of interviews.

You can learn most jobs extremely quickly once you are thrown in the deep end. Within three months you can usually know the ins and outs of a role. If you are satisfied with the personality, then look at experience and expertise. Find people with transferable skills – you need team players who can pitch in and try their hand at all sorts of different jobs. While specialists are sometimes necessary, versatility should not be underestimated.

Some managers get hung up on qualifications. I only look at them after everything else. If somebody has five degrees and more A grades than you can fit on one side of paper, it doesn’t necessarily mean they are the right person for the job. Great grades count for nothing if they aren’t partnered with broad-ranging experience and a winning personality.

That doesn’t mean you can’t take risks when building your team. Don’t be afraid of hiring mavericks. Somebody who thinks a little differently can help to see problems as opportunities and inspire creative energy within a group. Some of the best people we’ve ever hired didn’t seem to fit in at first, but proved to be indispensable over time.

If you hire the wrong person at the top of a company, they can destroy it in no time at all. Promoting from within is generally a good idea as the employee who is promoted will be inspired by the new role, already know the business inside out, and have the trust and respect of their team.

Equally, bringing in fresh blood can reinvigorate a company. Virgin Atlantic and Virgin Australia recently brought in CEOs from outside - John Borghetti at Virgin Australia and Craig Kreeger at Virgin Atlantic. They have brought a lot of fresh ideas into the company, as well as experience of what the competition is doing well and what they are doing badly.

When companies go through growth spurts, they often hire in bulk and company culture can suffer. While it may seem a desperate rush to get somebody through the door to help carry the load, it is worth being patient to find the right person, rather than hurrying and unbalancing your team. I heard a great line by Funding Circle CEO Samir Desai at the IoD Conference in London (quoting Apple's Dan Jacobs) about making sure you hire (and fire) the right people: “It’s better to have a hole in your team than an asshole in your team!”

Richard Branson

http://www.linkedin.com/today/post/article/20130923230007-204068115-how-i-hire-focus-on-personality



13 september 2013

Ceo`s zouden graag externe coach hebben

Twee derde van de ceo`s krijgt geen extern advies op het gebied van leiderschapskwaliteiten. Bijna allemaal zouden ze wel graag een coach hebben, zo blijkt uit onderzoek van Stanford University en The Miles Group. Voor het onderzoek werden 200 ceo`s en andere senior executives gevraagd naar hun mening over advies.

Van de ondervraagden zei 57,1% open en 42,9% zeer open te staan voor veranderingen in hun managementstijl als gevolg van externe coaching en feedback. Als reden wordt veelal gegeven dat organisaties intern blinde vlekken kunnen ontwikkelen, vooral bij succesvol leiderschap. Het gebied waarop de meeste ceo`s hulp zouden kunnen gebruiken zijn conflictsituaties. Bijna alles kan zich ontwikkelen tot een conflict en kan in potentie de organisatie lam leggen.

De reden dat de meeste ceo`s geen externe coach hebben is vooral het stigma: coaching wordt gezien als `remedial` en kan erop wijzen dat de ceo onzeker is. De visie dat geen ceo zich vrijwillig laat coachen is echter achterhaald.

Gebaseerd op: 

Harvard Business Review




 

 

 
 
 

 

 

 

Copyright D. Balabanova - 2019 - Design: M68 Powered by: Riches IT bv